TY - JOUR ID - 60961 TI - Identifying and Prioritizing Elements of Competence School Principals With an Emphasis on Islamic Management JO - School Administration JA - JSA LA - en SN - 2538-4724 AU - Arefnezahd, Mohsen AD - Assistant Professor, Dapartmant of management University of Lorestan Y1 - 2022 PY - 2022 VL - IS - SP - 201 EP - 220 KW - competence KW - Competence managers KW - Islamic management KW - Delphi fuzzy DO - N2 - هدف این پژوهش شناسایی و تعیین‌بندی مؤلفه‌ها بر اساس شایستگی‌های مدیریت مدارس اسلامی با دیدگاه دلفی فازی است. توجه داشته باشید که در این پژوهش از ترکیب مصاحبه و پرسشنامه برای شناسایی شایستگی‌های مدیران مدارس استفاده شده است. این مطالعه تطبیقی ​​- استقرایی است. در این پژوهش از ترکیب این دو کیفی خاص و کمی با توجه به نوع و شرایط استفاده می شود. جامعه آماری پژوهش و دستیاران دبیرستان های متوسطه شهرخرم آباد. با توجه به نمونه‌گیری در این پژوهش، نمونه‌گیری از هدف قرار گرفت. در مطالعه اول با استفاده از نظرسنجی از مدیران و مدیران مدارس، مؤلفه‌های شایستگی شناسایی شدند. مدیران مدرسه پس از مصاحبه با 23 مؤلفه شایستگی، مؤلفه‌های شایستگی را از طریق پرسشنامه شناسایی و شناسایی کردند و مؤلفه‌های دلفی فازی اولویت‌بندی شدند.عواملی مانند اخلاق کاری، قانونمندی، وسعت اندیشی، مهربانی و اولویت ها به ترتیب از اول تا سوم. کلمات کلیدی: شایستگی، مدیریت اسلامی، فازی دلفی UR - https://jsa.uok.ac.ir/article_60961.html L1 - ER -