حوریزاد، بهمن. (1384). بینشی نو در غنیسازی مدرسه. تهران: لوح زرین. چاپ ششم.
دیویی، جان. (1900). مدرسه و اجتماع. ترجمۀ مشفق همدانی (1343). تهران: بنگاه مطبوعاتی صفیعلیشاه.
سرکار آرانی، محمدرضا. (1381). فرهنگ آموزش در ژاپن. تهران: روزنگار.
سرکار آرانی، محمدرضا. (1382). اصلاحات آموزشی و مدرنسازی. تهران: روزنگار.
صفوی، امانالله. (1372). تعلیم و تربیت جهانی در قرن بیستم. تهران: قطره.
کاردان، علیمحمد. (1381). سیر آراء تربیتی در غرب. تهران: سمت.
فتحی واجارگاه، کوروش؛ کشاورز، سوسن؛ تاجیک اسماعیلی، عزیزا...؛ خسروی، علیاکبر؛ دیباو اجاری، طلعت؛ پورصادقی، حبیباله؛ رحمتی، مریم و گیتا زندیه. (1392). «مدرسه زندگی باید در پی تربیت کدام شهروند مطلوب باشد؟» دوفصلنامۀ مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 6، 11، 44-9.
کریمی، عبدالعظیم . (1390). «همانندیهای مدرسۀ زندگی با زندگی مدرسهای». فصلنامۀ تعلیم و تربیت، 111، 131- 105.
ماهرو زاده، طیبه و عباسی، منصوره. (1391). «مدرسۀ زندگی، ماهیت و چگونگی تحقق آن». اندیشههای نوین تربیتی، 1، صص170-147.
منصور، محمود. (1390). «مدرسۀ زندگی درگیر برنامه و روشها». فصلنامۀ تعلیم و تربیت، 111، 20-9.
نادری، ابوالقاسم. (1390). «تحلیل رابطه بین منابع مالی و عملکرد آموزشی مناطق آموزشوپرورش شهر تهران». فصلنامۀ برنامهریزی در بودجه. سال شانزدهم، 1، صص159-129.
ناظمی، مهدی. (1388). «سیاست تحول در نظام آموزشوپرورش کشور». راهبرد یاس، 18، 267 – 244.
نلر، جرج. اف .(1971). آشنایی با فلسفۀ آموزشوپرورش. ترجمۀ فریدون بازرگان (1387). تهران: سمت.
Bunday, K. M. (2000). Learn in Freedom. New York: John Willy.
Cannon, C., Berry, L., Lyons, K. (1992). Social work in Europe, London. Macmillan.
Smith, M. (2005). Introducing informal education, www.Infed.Org
Martin, E. P., Seligman, R., K., Jaycox, L., Gillham, J. (2007). The Optimistic Child: Proven Program to Safeguard Children from Depression & Build Lifelong Resilience. New York: Free Press.
Brooks, J.G. (2002). Schooling for life reaming the essence of learning، Virginia: ASCD.
Torney-Purta, J., Schwille, J., Amadeo, J. (1999). Civic education across. New York: Amacom.
Mc Donald L., Bradish, D. C., Billingham, S., Dibble, N., Rice, C. (1991). Families and schools together: An innovative substance abuse prevention program. Social work in Education. Paris: P.U.F.
Prakash, M.S. (2008). Escaping education, living as learning within grassroots cultures.