Identifying and Prioritizing Elements of Competence School Principals With an Emphasis on Islamic Management

Document Type : Mixed Method Research Paper

Author

Assistant Professor, Dapartmant of management University of Lorestan

Abstract

هدف این پژوهش شناسایی و تعیین‌بندی مؤلفه‌ها بر اساس شایستگی‌های مدیریت مدارس اسلامی با دیدگاه دلفی فازی است. توجه داشته باشید که در این پژوهش از ترکیب مصاحبه و پرسشنامه برای شناسایی شایستگی‌های مدیران مدارس استفاده شده است. این مطالعه تطبیقی ​​- استقرایی است. در این پژوهش از ترکیب این دو کیفی خاص و کمی با توجه به نوع و شرایط استفاده می شود. جامعه آماری پژوهش و دستیاران دبیرستان های متوسطه شهرخرم آباد. با توجه به نمونه‌گیری در این پژوهش، نمونه‌گیری از هدف قرار گرفت. در مطالعه اول با استفاده از نظرسنجی از مدیران و مدیران مدارس، مؤلفه‌های شایستگی شناسایی شدند. مدیران مدرسه پس از مصاحبه با 23 مؤلفه شایستگی، مؤلفه‌های شایستگی را از طریق پرسشنامه شناسایی و شناسایی کردند و مؤلفه‌های دلفی فازی اولویت‌بندی شدند.عواملی مانند اخلاق کاری، قانونمندی، وسعت اندیشی، مهربانی و اولویت ها به ترتیب از اول تا سوم.

کلمات کلیدی: شایستگی، مدیریت اسلامی، فازی دلفی

Keywords



Articles in Press, Accepted Manuscript
Available Online from 01 April 2022
  • Receive Date: 08 June 2017
  • Accept Date: 26 February 2018
  • First Publish Date: 01 April 2022