Document Type : Qualitative Research Paper
Authors
1 student Khwarizmi University of Tehran_Iran
2 Associate Professor Department of Educational Administration Kharazmi University of Tehran_Iran
3 Professor in the Department of Educational Administration kharazmi of University_Iran
4 Associate Professor Department of Educational Administration University of Kharazmi_Iran
Abstract
Keywords
مقدمه
پیشرفت سریع علم و تکنولوژی نشاندهندۀ این است که محیط پیرامونی دائماً در حال تغییر است. تخصصها چندگانه شدهاند و با پیچیدهتر شدن محیط، مسائل و مشکلاتی که احساس میشوند نیز متنوع شدهاند. حل این مسائل، افراد خلاق با انگیزه و ایدههای متنوع و جدید را طلب میکند و همچنین امکان بیان آن در محیطی که ارتباط مثبت بهراحتی جریان مییابد و مدرسه نیز با توجه به رسالت مهمی که دارد، از این امر مستثنا نیست. مدارس امروز علاوهبر جذب نیروی انسانی جدید، نیازمند ایجاد و تداوم انگیزه در معلمان بااستعداد نیز هستند. با توجه به تأثیرات منفی سکوت سازمانی بر افراد، مدیران به ایجاد جوی آزاد برای گفتوگو، بهمنظور بهبود مستمر نیاز دارند. در نتیجه، زمانیکه مدیران بخواهند جو سازمانی خود را از لحاظ سلامت سازمانی بررسی کنند، سکوت سازمانی میتواند مانعی مهم در نظر گرفته شود؛ پس باید شرایطی ایجاد شود که در آن، شنیدن حقیقت بهعنوان عامل مهمی برای ایجاد تغییرات مؤثر و همچنین عاملی برای بهبود وضع موجود مدارس، موردتوجه مدیران قرار گیرد.