اجاقی، علی. (1379 ). بررسی رابطه بین جوسازمانی و روحیه دبیران مدارس متوسطه دولتی شهر ملایر. پایان نامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده، دانشگاه تهران.
آهنچیان، محمدرضا؛ و بابادی، امین. (1392). تهیه و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی عملکرد مدیران گروه های آموزشی دانشگاه: کاربرد روش آمیخته در عمل، پژوهشهای آموزش و یادگیری، 2(3)، 147-162.
بهادری خسروشاهی، جعفر؛ هاشمی نصرت آبادی، تورج؛ و بیرامی، منصور. (1391). رابطه سرمایه روان شناختی و ویژگی های شخصیتی با رضایت شغلی در کتابداران کتابخانه های عمومی شهر تبریز. مجله پژوهنده، 17(6)، 313-319.
پورکریمی، جواد؛ فرزانه، محمد؛ و نوروزی، میترا (1395). واکاوی صلاحیتهای حرفهای مدیران مدارس؛ یافتههای یک پژوهش ترکیبی. دوفصلنامه مدیریت مدرسه، 4(1)، 1-25.
حاجیعموعصار، محمدتقی؛ عبدالهی، راشن؛ رحمتی، داریوش؛ و فرخجسته، وحیده سادات. (1394). رابطه عزتنفس سازمانی و تعهد سازمانی با رضایت شغلی در کارکنان شاغل شهر تهران. مجله مدیریت شهری، 39، 189-200.
حجازی، الهه؛ صادقی، ناهید؛ و خاکی، سکینه خاتون. (1391). رابطة نگرش شغلی، احساس کارآمدی و کارآمدی جمعی با تعهد شغلی معلمان. فصلنامه نوآوری های آموزشی، 42(11)، 7-29.
حیدری، مرضیه؛ و رجایی پور، سعید. (1387). بررسی سطح روحیه معلمان مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهرستان آباده. فصلنامه اندیشه های تازه در علوم تربیتی، 4(1)، 27-42.
راوری، علی؛ میرزایی، طیبه؛ و ونکی، زهره. (1391). تبیین ماهیت مفهوم رضایت شغلی: مطالعه مروری. فصلنامه مدیریت پرستاری، 4(1)، 61-71.
رنجبر، منصور؛ خائفالهی، احمد؛ داناییفرد، حسن؛ و فانی، علیاصغر (1392). ارزیابی الگوی شایستگیهای مدیران بخش سلامت: رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 23(109)، 104-113.
شفیعی نیک، اصغر. (1392). تحلیل رابطه مؤلفههای درون سازمانی با تعهد سازمانی و عملکرد مدیران ناجا در حوزه ستاد و صف. فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، 3(8)، 341 - 377.
صادقی، شیما. (1389). بررسی رابطه رضایت شغلی و سلامت روان کارمندان شهرداری منطقه 14 شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی صنعتی سازمانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
صادقیان، فاطمه؛ عابدی، محمدرضا؛ و باغبان، ایران. (1389). بررسی رابطه بین عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی و رضایت شغلی در کارکنان آموزش و پرورش. مجله مشاوره شغلی و سازمانی، 2(4)، 115-131.
کلانی، امین، ترخانی، عزتاالله، محمدی شمسآبادی، امیرمسعود، طیبی، سجاد. (1392). رابطه قابلیتهای یادگیری سازمانی و چابکی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان ایران. مجله مدیریت منابع انسانی در ورزش، 1(1)، 75-87.
کلدی، علیرضا؛ سمواتیان، بهاره. (1387). بررسی علل و عوامل مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان زن و مرد شعب سازمان تأمین اجتماعی تهران، پژوهشنامه علوم اجتماعی، 2(2)، 73-89.
میر کمالی، سید محمد. (1385). فرهنگ مدیریت آموزشی. تهران: انتشارات یسطرون.
Ahlee, K. (2005). The effects of locus of control and organizational structure on job satisfaction and turnover intention of hotel managerial employee.PhD thesis Oklahoma state University requirement for the degree of doctor of philosophy.
Algama, K. (2011). Creating a culture for organization learning and agility. www. Google.com/url?sa=t&rct=j&q=Algama,+k, date of accesse: Jauary 20.
Avay, J. B., Reichard, R. J., Luthans, F., & Mhatre, K. H. (2011). Meta-analysis of the impact of positive psychological capital on employee attitudes, behaviors, and performance. Human Resource Development Quarterly, 22(2), 127-152.
Braunscheidel, M., & Suresh, N. (2009). The organizational antecedents of a firm’s supply chain agility for risk mitigation and response.Journal of Operations Management, 27, 119- 140.
Cenkci, T., & Ötken, A. B. (2014). Organization-based self-esteem as a moderator of the relationship between employee dissent and turnover intention. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150, 404-412.
Chiang, C. Y., KocabasogluHillmer, C., & Suresh, N. (2012). An empirical investigation of the impact of strategic sourcing and flexibility on firm's supply chain agility, International Journal of Operations & Production Management, 32(1): 63-83.
Cortese, C.G. (2007). Job satisfaction of Italian nurses: an exploratory study, Nursing Management; 15(3): 303- 312.
DeSantis S, Garber S, Gerstenberger A, Jackson K, Noble A, Serrantino J, Silverman S, Webb E. (2010). Supporting Positive Staff Morale within The University of California: Council of U C Staff Assemblies: Staff Morale Workgroup. 1 – 25.
Dries N., Vantilborgh, T., & Pepermans, R. (2012). The Role of Learning Agility and Career Variety in the Identification and Development of High Potential Employees. Personnel Review, 41 (3): 340-58.
Elloy, D., & Patil, V. (2012). Exploring the Relationship between Organization-Based Self Esteem and Burnout, International Journal of Business and Social Science, 3 (9), 283-288.
Gkolia, A., Belias, D., & Koustelios, A. (2014). job satisfaction and self-efficacy experienced by general employees and teachers, as it rises through literature review. European Scientific Journal, 10(22), 321-342.
Greg L. P. (2016). Job satisfaction and turnover intent among hospital social workers in the United States. Social Work in Health Care, 55(7), 485-502.
Heller, D., Judge, T. A., & Watson, D. (2002). The confounding role of personality and trait affectivity in relationship between job and life satisfaction. Journal of Organizational Behavior, 23 (7), 815-35.
Locke, E. A. (2011). The nature and causes of job satisfaction. In M. D. Dunnette (Ed.), Handbook of industrial and organizational psychology (pp. 1297–1349). Chicago: Rand McNally.
Ma, C.C., Samuels, M.E., & Alexander, J.W. (2003). Factors that influence nurses' job satisfaction. Journal NursAdm; 33(5): 293-9.
Mayer, B. W., Fraccastoro, K., & Mcnary, L. D. (2007). The relationship among organizational based self-esteem and various factors motivating volunteers, Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 36(2), 327-340
McKenzie, J., & Aitken, P. (2012). Development of digital product catalogue for enabling agility in a manufacturing organization, Strategic Human Resources Review, 11(6): 12-31.
Millett, T. I. (2010). 6 reasons why staff morale is important. Available at: http://EzineArticles.com
Phillips, G. M. (2000). Perceived organizational support: An extended model of the mediating and moderating effects f self- structures. Ph.D. Dissertation, University of Akron.
Pierce, J. L., Gardner, D. G., Cummings, L. L., & Dunham, R. B. (1989). Organization-based self-esteem: Construct definition measurement and validation. Academy of Management Journal, 32, 622-648.
Qu, H., & Zhao, X. R. (2012). Employees' work–family conflict moderating life and job satisfaction. Journal of Business Research, 65(1):22-8.
Ramesh, G., & Devadasan, S. R. (2007) Literature review on the agile manufacturing criteria, Journal of Manufacturing Technology Management, 18(2), 182 – 201.
Rogerc, P. (2003). The relationship between organizational climate & job satisfaction Http//WWW.lib.umi.com.
Saiti, A., & Papadopoulos, Y. (2015). School teachers’ job satisfaction and personal characteristics, International Journal of Educational Management, 29(1), 73-97.
Samer, K. T. (2007). Competency Based Human Resource Management Program. MEIRC Consultant and Training Company.
Schwepker, J. C. H. (2001). Ethical climates relationship to job satisfaction organizational commitment ،and turnover intention in the sales force. Journal of Business Research, 54 (72), 520 −571.
Siu, O.L., Hui, C.H., Phillips, D.R., Lin, L., Wong, T.W., Shi, K. (2009). A study of resiliency among Chinese health care workers: capacity to copy with workplace stress. Journal of research in personality, 5(43), 770-776.
Spitzer D. (2007). Transforming Performance Measurement Rethinking the Way We Measure and Drive Organizational Success. American Management Association-Web site: www.amacombooks.org.18-23
Van Oosterhout, M., Waarts, E., Van Heck, E., & Van Hillegersberg, J. (2007). Business Agility: Need, Readiness and Alignment with IT Strategies. In: Desouza KC (ed) Agile information systems: Conceptualization, Construction, and management, pp. 52-69. Elsevier Butterworth-Heinemann