استیسی، رالف (1382). مدیریت بر ناشناختهها: مرزهای راهبردی بین نظم و آشفتگی در سازمانها. ترجمۀ محسن قدمی و مسعود نیازمند، چاپ دوم، تهران: مؤسّسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
بورل، گیبسون، مورگان، گارت (1383). نظریههای کلان جامعهشناختی و تجزیهوتحلیل سازمان: عناصر جامعهشناختی حیات سازمانی. ترجمۀ محمّد تقی نوروزی، تهران: سمت.
چالمرز، آلن. ف (1389). ترجمۀ سعید زیباکلام، چیستی علم: درآمدی بر مکاتب علمشناسی فلسفی، چاپ دهم، تهران: سمت.
خنیفر، حسین، زروندی، نفیسه (1389). پژوهش کیفی: رهیافتی نو در مطالعات مدیریت. فصلنامۀ راهبرد، 19(54): 243-256.
دادگران، نفیسه السادات، خلخالی، علی(1395). تأثیر کاربرد روش یادگیری کوانتومی بر یادگیریهای درسی دانشجویان. فصلنامۀ پژوهش در آموزش علوم پزشکی، ۸ (۱): ۲۹-۳۶.
داناییفرد، حسن (1385). کنکاشی در مبانی فلسفی تئوری پیچیدگی: آیا علم پیچیدگی صبغۀ پست مدرنیست دارد؟ فصلنامۀ مدرس علوم انسانی، ویژهنامۀ مدیریت: 171-210.
داناییفرد، حسن (1386). پارادایمهای رقیب در علم سازمان و مدیریت: رویکرد تطبیقی به هستیشناسی، شناختشناسی و روششناسی، دو فصلنامۀ دانشور رفتار، 14(26): 89-104.
دلاور، علی (1389). روششناسی کیفی. فصلنامۀ راهبرد، 19(54): 307-329.
شاهولی کوه شوری، کامران (1392). بررسی و تبیین رویکرد یاددهی-یادگیری در پارادایم پیچیدگی و کاربست آن در نظام آموزشی. پایاننامه کارشناسی ارشد. گروه روانشناسی تربیتی. دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شهید چمران اهواز.
شلتون، شارلوت، دارلینگ، جان (1389). ترجمۀ سید مجتبی زرگر، از تئوری تا عمل: بهکارگیری مفاهیم جدید علمی برای خلق سازمانهای یادگیرنده، فصلنامۀ عصر مدیریت، 4(14): 58-63.
صمدی، عبّاس (1380). تأثیر مبانی فکری و فلسفی مکانیک کوانتوم بر تئوریهای سازمان و مدیریت. فصلنامۀ دانش مدیریت، 14(53): 41– 56.
قدردان قراملکی، محمّد حسن (2010). اختیار، قانون علیت و دترمینیسم. انسان پژوهی دینی، 7(23): 47-76.
محمّدهادی، فریبرز (1390). پارادایم کوانتمی در علم مدیریت. فصلنامۀ مدیریت فرهنگ سازمانی، 9(23): 71-94.
محمّدهادی، فریبرز (1396). بررسی و تحلیل یادگیری کوانتمی در بهینهسازی آموزش منابع انسانی. فصلنامۀ آموزش و توسعۀ منابع انسانی، 4(12): 29-52.
محمّدی چابکی، رضا (1394). استلزامهای تدوین نظریۀ تربیتی در پارادایم پیچیدگی: منظری هستی شناختی. پژوهشنامۀ مبانی تعلیم و تربیت، 5(1): 47-70.
محمّدی چابکی، رضا، شعبانی ورکی، بختیار، جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره، مسعودی، جهانگیر (1392). استلزامهای تدوین نظریۀ تربیتی در پارادایم پیچیدگی: منظری معرفتشناختی. پژوهشنامۀ مبانی تعلیم و تربیت، 3(1):61-89
مختاری نوری، جمیله، خادم الحسینی، سید محمّد (1387). کاربرد مدل کوانتمی در رهبری پرستاری. نشریۀ دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی، 18(61): 55-63.
مورن، ادگار (1394). درآمدی بر اندیشۀ پیچیده، ترجمۀ افشین جهاندیده، تهران: نشر نی.
مؤمنی راد، اکبر، علیآبادی، خدیجه، فردانش، هاشم، مزینی، ناصر (1392). تحلیل محتوای کیفی در آیین پژوهش: ماهیت، مراحل و اعتبار نتایج، فصلنامۀ اندازهگیری تربیتی، 4(14): 187-222.