An Induction of Schools' Managerial Problems in Iran

Document Type : Quantitative Research Paper

Authors

1 Ph.D. Candidate (Research Based), Department of Educational Management, Tonekabon Branch, Islamic Azad University Tonekabon, Iran.

2 Associate Professor, Department of Educational Management, Tonekabon Branch, Islamic Azad University Tonekabon, Iran.

Abstract

هدف از این مطالعه بررسی مشکلات مدیریت مدرسه در ایران بود. این پژوهش یک توصیف همبستگی از نوع ترکیبات ساختاری بود. شرکت کنندگان در این پژوهش همگی مدیران موفق مدارس کشور بودند. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، 500 نفر از مدیران به عنوان نمونه نهایی دعوت به همکاری شدند. برای جمع آوری داده ها از 30 سوالی استفاده شد. ارزشی ارزیابی با بررسی‌ها خبر و پایایی بر اساس آلفای کرونباخ (86/0) ارزیابی شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل عاملی و معادلات ساختاری استفاده شد. با توجه به نتایج به دست‌آمده، 6 موضوع با عنوان مشکل سازمانی (10 مؤلفه)، مشکل اداری (6 مؤلفه)، مشکل محیطی - انگیزشی (5 مؤلفه) ایجاد شد. مشکل مالی (5 مؤلفه)، مشکل ساختاری (2 مؤلفه) و مشکل فردی (2 مؤلفه) از مشکلات اصلی مدیریتی مدارس هستند.همچنین روابط روابط این مشکلات تبیین و برازش است که بر اساس یافته‌ها، انتظار می‌رود که مدیران مدارس را برای توسعه‌دهنده‌های توسعه‌دهنده ایفای نقش آسیب‌رسانی کنند.

Keywords


Volume 10, Issue 1
April 2022
Pages 1-12
  • Receive Date: 03 November 2021
  • Revise Date: 16 February 2022
  • Accept Date: 04 May 2022
  • First Publish Date: 04 May 2022