Representation of Qualitative-Descriptive Evaluation Experience in Primary Schools

Document Type : Qualitative Research Paper

Authors

1 PhD Student in Curriculum Studies, Depatment of Curriculum Studies, Kharazmi University, Tehran, Iran.

2 Assistant Professor, Department of Curriculum Studies, Kharazmi University, Tehran, Iran.

3 Associate Professor, Department of Curriculum Studies, Kharazmi University, Tehran, Iran.

4 Assistant Professor, Department of Curriculum Studies, Kharazmi University, Tehran, Iran

Abstract

ارزیابی کیفیت آموزش و برنامه های آن بسیار مهم است. هدف این پژوهش، تحلیل ادراک ارزشیابی کیفی- توصیفی در مدارس ابتدایی از دیدگاه معلمان است. این پژوهش بادار کیفی با طرح پدیشناسی انجام شد. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه کیفی نیمه ساختاریافته استفاده شد. با استفاده از نمونه گیری هدفمند، اشباع داده ها پس از 15 مصاحبه به دست آمد. دیدگاه های دانش آموز، ارزشیابی کیفی- توصیفی به شناسایی و طبقه بندی 16 شاخص شاخص شده است. «وضعیت آموزشی نامشخص دانش‌آموزان»، «سطح ناکافی سواد دانش‌آموزان»، «کاهش‌افزایش قابل توجه و قابل توجه»، «جه»، «زایش استرس معلمان»، «کم وقت»،اولویت ارزشیابی «کمیت»، «عدم آموزش و حمایت از معلمان»، «کمبود فضا و امکانات»، «کاهش انگیزه معلمان»، «مشکلات اجرا»، «کاهش جایگاه معلمان»، «عدم کفایت امکانات موجود و الزامات مورد نیاز، « تعداد زیاد دانش‌آموز»، «فقدان نتایج ارزشیابی» و «تمرکز بر فعالیت‌های رسمی». با توجه به این نتایج می توان مسائل را بیان کرد که توسط معلمان تجربه و درک شده است، عواملی که در ارزشیابی هستند و می توانند با مشکل مواجه شوند.

Keywords


Volume 10, Issue 1
April 2022
Pages 44-62
  • Receive Date: 10 October 2021
  • Revise Date: 26 January 2022
  • Accept Date: 01 June 2022
  • First Publish Date: 01 June 2022